Ät ordentligt!

I helgen har det inte blivit mycket mer än plugg, äta, sova och jobba... I fredags blev jag så glad såg att vågen rört sig lite neråt, 59 kg! =) Vet inte varför man lite "berusad" av min framgång åt jag väldigt lite under dagen, blev nöjd när jag bara hade ätit två ägg till frukost och liten lunch... Detta fick man betala senare, det är oerhört svårt att äta rätt om man är hungrig. Så kvällen slutade i ett lite mindre frosseri, dock lchf! Blev lite för mycket nötter, mörk choklad och ett helt paket lchf glass! Så glöm inte äta rätt och ordentligt! Det kommer löna sig i längden!

... Visste du att, bara för att jag försöker håla mig under 20 g kolhydrater per dag nu, är detta inget som behövs göras, om inte vikt minskning är största målet. Vill du bara må bra och äta en lågkolhydratskost kan du äta upp emot 100-150 g! Vilket kan vara mer frukt, grönsaker, Gi produkter, enstaka bröd och dylik :) Tror dock de flesta lchf:are brukar hålla sig runt 50!

Förresten ska Katrin komma ut med en ny kokbok, och om livet efter viktnedgången och hur man ska gå vidare! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0