From the start

Efter att ha lyssnat på en lång utläggning av en av mina arbetskamrater om LCHF, tänkte jag detta låter ju lite bra för att vara sant. Han hade själv kört det ett tag och likaså några av mina andra arbetskamrater. Low Calorie High Fat, ja det är vad det är, lågt kolhydratintag och högt fettintag. 
Jo det är sant säger han, kroppen är i ständig förbränning, minskat sötsug, celluliter försvinner och du slipper en uppblåst mage. Du kan äta god mat och ändå gå ner i vikt!

Värt att testa tänkte jag! Sagt och gjort, väl hemma läste jag på och blev nästana fast. De säger att LCHF användare blir som en sekt, och ja jag kan förstå dem!

Jag tänkte ge det en månad, se vad som händer, det kan ju inte skada. Denna blogg är tänkt som en personlig diet/träningsdagbok eller liknande, för att jag ska kunna hålla ordning på mig själv, vilket inte alltid ät det lättaste, och mina mål! Och varför inte låta mina vänner ta del av det med! Mer press på mig bara ;)




En liten morot kanske? Katrin zytomierska gick ner 31 kg efter sin graviditet med LCHF och har nyligen kommit ut med boken Dags att bli smal, LCHF på hennes vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0