Att unna sig

I fredags åt jag pizza, en riktigt stenungsbakad och det var så jävla gott! Jag tror aldrig pizza har smakat så gott! Men idag blir det tillbaka på gamla rutiner igen. Och jag känner inte ångest jag känner mig inte tjock utan bara nöjd och tillfredställd :)
Det här med att unna sig, om man bara håller sig till att unna sig så kan det vara bland det bästa. Jag kommer aldrig kunna sluta helt med allt jag tycker är gott, men jag kommer nog kunna hålla mig till att bara unna mig. Och man kommer uppskatta det så mycket mer då! Om man ska tänka enligt lchf och vad det är som händer om man skulle råga ta ett "snedsteg" . Det som händer är att om du äter för mycket kolhydrater så kommer kroppen gå ur sin ketos (den ständiga fettförbränningen), och det tar ett dyng för kroppen att återställa sig sen.
Så du kommer inte gå upp av att äta en pizza, bara gå ur din ketos och vet du de här är det ju bara en prioriteringsfråga =)

Så nu tänker jag bjuda er på min favorit av lchf frukostar! =)
Turkisk/Grekisk youghurt
1-2 msk grädde
En liten skvätt fun light (Jag kan inte helt hålla mig ifrån fejkade söta produkter)
Blanda och toppa med lite frön, nötter och kanske lite bär ;)
Detta kommer bli den godaste youghurt ni nånsin smakat!

Se upp lite med den turkiska youghurten, i förstora mängder blir det för många kolhydrater, men det är gott att variera sig lite från ägg och bacon ibland =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0