Mat :D

Mm vet ni vad jag har upptäckt?... Lchf glass! :D Hur god som helst! Jag hittade både choklad och vanilj på Ica :) Köpte båda! Den med choklad innehåller lite mer kolhydrater... Det som var godast var att ta vaniljen, lite choklad och blanda runt allt! Mums! :)




Idag lagade även min kära mami en super god, enkel och billig fiskgratäng! Den bestod av fryst torskfile, kräftost och creme fraiche! Kräftost innehåller per 100 g 1 g kolhydrater! :) Ett fynd alltså!
Torsken (när den är tinad) läggs i en ungsform. Kräftost 200 g blandas med 2 dl creme fraiche, salt och peppar. Detta hälls över torsken! Något som även är gott är att ha i broccoli, kanske toppa lite med ost också! In i ungnen och servera sen med en god sallad! Såå gott!


Lchf Kyckling med en touch av flygande Jacob!

Kyckling grillas i ungn med grillkrydda.
Läggs i en ungsform tillsammans med broccoli, strimlade soltorkade tomater och stekt bacon.
Vispa grädde och häll över.
Toppa med med parmesan.

Min mor hade gjort den här speciellt till mig när de andra i familjen åt flygande jacob när jag var iväg och jobbade. Hittade sedan dena i kylskåpet <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0